Ocenění FIFI - The FiFi Awards

Ocenění FIFI - The FiFi Awards

Ocenění ve světě parfémů uděluje organizace Fragrance Foundation, která vznikla již v roce 1949. Nápad vznikl u emeritní prezidentky Fragrance Foundation - Annette Green, která dostala nápad ctít parfémové odvětví a oceňovat jednotlivé tvůrčí úspěchy.

Ve světě vůní jsou ceny FiFi uznávaným symbolem dokonalosti. O udělení cen rozhodují především výrobci a designéři parfémů, kteří jsou na slovo vzatí a kteří se ve světě vůní pohybují. Jsou to registrovaní odborníci. Ocenění FiFi vypovídá o kvalitě vůně.

Křišťálové ocenění FIFI, jak se mu zkráceně začalo říkat, navrhnul již v roce 1975 designér Pierre Dinand ve Francii. Velmi záhy se z něho stal mezinárodně uznávaný symbol.

V roce 2006 přišel redesign, kde vítězný návrh vytvořený Denisem Boudardem znázorňuje kapku parfému, jenž se rozpouští a rozvlňuje štíhlý hranol krystalu. Předání nové ceny FiFi probělo při slavnostním předávání v roce 2007.

Parfémová ocenění jsou udělována v různých kategoriích:

Fragrance OF THE YEAR: Vůně roku

V kategorii se samostatně posuzují pánské vůně a samostatně dámské vůně. Rozhoduje i to, zda je vůně jen pro přímý prodej (Private Label / Direct Sell), nebo jde o vůni široce dostupnou (Broad Appeal / Popular Appeal). Zda vůně patří mezi Nové vůně (Nouveau Niche), Luxusní vůně (Luxe).

Fragrance HALL OF FAME: Vůně v síni slávy

Toto ocenění může každý rok dostat jen jediná vůně. Zda pánská nebo dámská se nerozlišuje. FiFi v této kategorii se udělují vynikajícím vůním, které jsou na trhu více jak 15 let.

BEST NEW CELEBRITY Fragrance OF THE YEAR: Vůně celebrit

Vůně celebrit.

PACKAGING OF THE YEAR: Nejlepší balení

Také se samostatně volí mezi pánskými a dámskými vůněmi.

MEDIA CAMPAIGN OF THE YEAR: Nejlepší propagační kampaň roku

Nejlepší propagační kampaň roku.

 

O ocenění FIFI se může ucházet každý, ale ne každý ho může získat - ocenění pro nejlepší parfémy na trhu zvané The FiFi Awards.